Олександра Глазова,
заступник директора ІППО
КУ імені Бориса Грінченка,
кандидат педагогічних наук.
Аналіз медіа-вірусів як предмет дискутування
(актуальна тема для дискусії в 11 класі)
Зі слів брудних тече брудна ріка.
І це давно для нас не таємниця,
Що бруд затопить джерело криниці,
Прозору воду тихого струмка.
Леся Коваленко.
Програма одинадцятого класу передбачає створення учнями статті для газети. Над статтею школярі працювали в 10 класі, тож варто ускладнити завдання, запропонувавши роботу над статтею дискусійного характеру.
Оскільки саме формулювання покладеної в основу статті проблеми має налаштовувати на усвідомлений вибір та аргументоване обстоювання власної позиції, предмет обговорення обов’язково має бути для учнів актуальним. Хотілося б вийти за межі тем, які тиражуються в усіх класах і школах..
Чи ж може бути для сьогоднішнього старшокласника тема, актуальніша за особливості Інтернету, який став для нього звичним середовищем, реальним засобом здобування необхідної навчальної або просто цікавої інформації? Недарма до наукового обігу введено термін digital natives – на позначення людей, які народились у епоху Інтернету. Відповідно до досліджень британської газети Independent, усе частішими стають випадки, коли онлайн-щоденники починають вести з трирічного віку! За свідченням журналу Psychologies, якщо трирічні англійські малюки обговорюють на блогах мультики та оприлюднюють власні віршики, то діти десяти-одинадцятирічні не тільки викладають власноруч проілюстровані збірки власних оповідань, а ще й критикують… систему соціального забезпечення!