Калина - 2014-2015 н.р.

                Калина

Головна| Мій профіль| Реєстрація| Вихід| Вхід


Понеділок, 05.12.2016, 17:32

Ви увійшли як Гость|
Група "Гості"
Вітаю Вас Гость |RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Вітаємо [28]
Свято, ювілей
Події у світі [39]
Новини, події, відгуки
Наші нагороди [3]
Корисно знати [15]
Моя країна - Україна [11]
Пам`ятні дати [3]
Банери друзів
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


Ми в каталогах



Український рейтинг TOP.TOPUA.NET

Каталог интернет-ресурсов - MediumSEARCH.com

Белый каталог сайтов

Украина-Сегодня: Каталог сайтов


Мультиплеєр

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУБЕРДЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Районний конкурс-виставка

«Освіта Бердянщини-2015»

Науково-методичний супровід становлення сучасного вчителя-філолога

як конкурентноспроможного фахівця засобами мережевих технологій

 (із досвіду роботи ШМО вчителів-філологів Осипенківської ЗОШ І-ІІІ ст.)

 

До досягнень – через підтримку,

До розуміння – через навчання,

До пізнання – через відкриття,

До успішності – через співпрацю.

В умовах становлення і розвитку високотехнологічного інформаційного суспільства в Україні виникає необхідність підвищення якості та пріоритетності шкільної філологічної освіти. Актуальність досвіду зумовлена Державним стандартом базової і повної середньої освіти, де завданням літературного компонента передбачено: «Вивчення літератури сприяє вихованню любові до народу, його мови, звичаїв, національних традицій, культури, розумінню світової та національної історії, проблем сьогодення, розвиткові інтелектуальних, духовних та естетичних цінностей». [1, 13] У частині другій «Мова і література» визначено розвиток ключових компетентностей даної освітньої галузі, серед яких і літературна компетентність, де її формотворчий процес винесено у завдання основної школи. [1,14].

 Чим вищий життєвий ресурс людини, тим ширше її соціальні можливості. Р.Т.Кіосакі писав: «Освіта, яка не вчить жити успішно у сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя із природженою здатністю жити щасливо й успішно. А ми повинні збагатити цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам її реалізувати найбільш ефективно».

Особливого значення набувають питання посилення неперервного навчання та професійного росту педагога, підвищення рівня його готовності до вирішення освітніх задач на сучасному етапі розвитку суспільства. Сучасний навчальний процес вимагає від учителя володіння останніми науковими досягненнями в освітній сфері, інформацією щодо інноваційних педагогічних технологій, упровадження їх у педагогічну практику, використання ІКТ.

Тому загальна схема сучасних напрямків роботи ШМО має такий вигляд:

У 2014-2015 навчальному році ШМО обрало проблемну тему, для опрацювання якої був складений план заходів.

План заходів

науково-методичного супроводу становлення

сучасного вчителя-філолога

як  конкурентноспроможного фахівця

№ з/п

Назва заходу

Термін виконання

Відповідальні

1.

Семінарське засідання ШМО на тему:

Сучасні технології навчання (теорії дослідження) як засіб становлення сучасного вчителя

 

Вересень 2014 р.

Керівник ШМО Погоріла О.П.

2.

Майстер-клас

Новітні інформаційні технології – передумова якісної освітньої діяльності

 

Жовтень 2014 р.

 

Новосела Т.А.

3.

Підготовчий семінар-практикум до районного етапу конкурсу «Учитель року-2015» на тему:

Формування літературної компетентності школярів засобами мережевих технологій

 

Листопад 2014р.

Соловйова М.В.

 

4.

Засідання проблемної групи на тему:

Технології формування сучасного вчителя в процесі інноваційної діяльності

Грудень 2014р.

Солонська О.А.

 

 

5.

Інструктивно-методична нарада  «Інформування педагогів про нові нормативні, інструктивно-методичні документи щодо викладання мови та літератури».

 

Січень 2015р.

Новосела Т.А.

6.

Засідання ШМО на тему:

Підсумки роботи вчителів ШМО з обдарованими учнями за результатами олімпіад, творчих та наукових конкурсів

Лютий 2015р.

Керівник ШМО Погоріла О.П.

7.

Творчий звіт вчителів, що атестуються з позиції оволодіння інноваціями

Березень 2015р.

Стасюк Н.М.

8.

Теоретичний семінар

«Особливості викладання філологічних дисциплін в умовах нового змісту».

Квітень 2015р.

Мальцева Н.С.

9.

Засідання ШМО на тему

Роль шкільного методичного об’єднання в умовах упровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Травень 2015 р.

Керівник ШМО Погоріла О.П.

 

Одним із засобів підвищення ефективності і продуктивності навчання є використання мережевих технологій, що забезпечує опрацювання художнього твору в єдності його етичних та естетичних вимірів, спрямованість роботи над текстом та формування ціннісних орієнтацій, розвиток творчих здібностей особистості.

Сьогодні вивчення предметів філологічного циклу неможливе без використання персонального комп'ютера й телекомунікаційних засобів. Обмін повідомленнями між комп'ютерами через лінії зв'язку – комп'ютерна телекомунікація, на базі якої з'явилися мережеві інформаційні технології. Вони є об'єднанням технологій збору, зберігання, передачі й обробки даних, відомостей на комп'ютері з технікою зв'язку й телекомунікаціями. Нові інформаційні технології характеризуються наявністю всесвітньої мережі Інтернет, такими її сервісами, як електронна пошта, телекомунікації, що надають широкі можливості. Використання комп’ютера та Інтернету, уміння знаходити потрібну інформацію, застосовувати її – це потреба нашого суспільства, часу, в якому ми живемо. Хоча досі точаться суперечності щодо використання інформаційних технологій, вибору між підручником і комп’ютером, а дану проблему порушують В.Беспалько, Ю.Жук, О.Ісаєва, Т.Орлова, Н.Полька, О.Святенко, О.Семеног, П.Соболь, С.Смирнов, Н.Яцковська, А. Уліщенко. Все ж поєднання інформаційних та комунікаційних технологій, проектування їх на освітню практику сприяє адаптації школяра до життя в інформаційному суспільстві, де поняття «мультимедіа», «ІNTERNET», «дистанційна освіта», «єдиний інформаційний простір» стають практичною необхідністю. Головне, щоб комп'ютер не замінив вчителя, а тільки доповнював його.

У результаті опрацювання ефективного впливу мережевих технологій на компетентності вчителя та учня розроблено:

  • Систему завдань для роботи на уроках української літератури з окремих тем вивчення із використанням засобів мережевих технологій.
  • Систему завдань для роботи на уроках української літератури за тематичними циклами із використанням засобів мережевих технологій.
  • Персональний сайт для впровадження елементів дистанційного навчання.
  • «ЗНО-Банк» (добірку мережевих посилання для підготовки до ЗНО на базі персонального сайту).
  • Каталог посилань для підготовки до участі в олімпіаді з української мови та літератури, мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка за принципом дистанційного навчання.

Застосування мережевих технологій реалізується шляхом поєднання різноманітних активних форм роботи (індивідуальних, групових, колективних) та пошукових, дослідницьких, прогресивних активних методів інтерактивного навчання, що активізує сфери філологічних знань, духовно-мистецької культури, предметних умінь, сприяє формуванню ключових компетентностей школярів.

Головне – залучення учня до пошукової, дослідницької, аналітичної діяльності, що реалізується у власний творчий доробок на основі набутого літературного та суб’єктивно духовно-мистецького досвіду, крізь призму збагачення Я-читача.

Застосуванням мережевих технологій вирішує такі завдання:

  • підвищення інтересу й загальної мотивації до вивчення предмету;
  • індивідуалізації навчання;
  • об'єктивність контролю;
  • активізація навчання завдяки використанню привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації;
  • формування вмінь та навичок для здійснення творчої діяльності;
  • виховання інформаційної культури;
  • доступ учнів до банків інформації, можливість оперативно отримувати необхідну інформацію;
  • інтенсифікація самостійної роботи учнів;
  • зростання обсягу виконаних на урок завдань.

Планування роботи учитель починає з пошуку матеріалу, проектування завдань, добору методів і прийомів, що мають відповідати програмовим вимогам, звертаючись до найбільш популярних web-сервісів, які мають базові дидактичні властивості мережі (висока швидкість передачі інформації; двосторонній характер телекомунікації, що забезпечує інтерактивність; можливість роботи з гіпертекстом та мультимедіа; забезпечення дружнього інтерфейсу при роботі зі складно структурованою інформацією):

  1. Доступ до різноманітних джерел інформації.

WWW (з англ. World Wide Web – всесвітня павутина) – глобальна інформаційна система, основою якої є гіперпосилання. Головна функція – пошук через веб-каталоги та пошукові сервери, її застосування суттєво активізує пошукову діяльність на уроці. Найактивніше використовуються  можливості пошукового серверу Google.

  1. Оперативна передача інформації.

Електронна пошта (E-mail) належить до засобів дистанційного доступу, забезпечує передачу інформації на різні відстані будь-якого об’єму. Учитель використовує можливості електронної пошти у процесі підготовки учнів до уроку (розсилка на «поштові скриньки» завдань) та виконання домашнього завдання з надісланням результату на е-mail учителя.

  1. Використання можливостей інтерактивного спілкування в реальному часі у текстовому режимі (форуми, чати, ICQ) та у голосовому і відео режимі (Skype) «наближає» спілкування. Застосувавши Skype проведено відеозустріч із письменником рідного краю он-лайн, взято інтерв’ю. Що надало уроку літературно-мистецької спрямованості як однієї із формувальних основ літературної та комунікативної компетентностей. Також було проведено зустріч у реальності. Дітям вдалося порівняти ці два дійства, визначити переваги і недоліки обох подій.
  2. Постійне використання web-бібліотеки, де у вільному доступі завантажується необхідний твір літератури, особливо якщо немає його у паперовому доступі, тоді робота з текстом проводиться в режимі оnline: вибіркове читання, аналізу прочитаного уривку, вирішення творчих завдань.
  3. Робота із  web-галереями, де виставлено твори мистецтва (скульптуру, живопис, світлини), сприяє розвитку  естетичних смаків на уроці української літератури шляхом використання міжпредметних зв’язків із предметами естетичного циклу (образотворче мистецтво, музичне мистецтво, художня культура). На уроках учителі звертаються до веб-ресурсів, що мають ілюстративний матеріал, пов'язаний із темою вивчення.
  4. Під час планування роботи з вивчення великих тематичних циклів планується робота із застосуванням засобів мережевих технологій, результати якої створюють кінцевий медіа продукт. Така діяльність сприяє формуванню навичкам дистанційного навчання.
  5. Аналіз освітньої віртуальної сфери 2011-02012 р.р. показав, що є необхідність створення персонального сайту вчителя, робота якого мала не лише інформаційний, а й корекційний та координаційний характер. У серпні 2012 року Соловйовою М.В. було створено сайт «Калина», на матеріали якого учителі посилаються під час роботи. Популярністю серед учнів користується розділ «Готуємося до ЗНО» http://chervona-kalina.ucoz.com/index/gotuemosja_do_zno/0-174, що містить перелік посилань на матеріали для перевірки знань. Ці матеріали слугують і засобом контролю під час роботи на уроках (самостійна робота, контрольна робота).
  6. Застосування на уроках засобів мережевих технологій сприяє активізація самостійної роботи учнів у блогосфері. У 2013 році ученицею 10-го класу було створено блог «Александра» і презентовано на Шевченківських читання перепостом  статті Яреми Гояна «Шевченкова весна» http://solonskaya.blogspot.com/search/label/Шевченкова весна, читання якої створило особливу емоційну атмосферу на початку заходу. Зараз у доробку учениці є власні «спроби пера» на філософські та морально-етичні теми: «Майбутнє – це своєрідна ілюзія» http://solonskaya.blogspot.com/2013/08/21.html, «На чому тримається наша планета?» http://solonskaya.blogspot.com/2014/06/35.html. [додаток 14]

Організацію роботи з формування науково-методичний супроводу становлення сучасного вчителя-філолога як конкурентноспроможного фахівця засобами мережевих технологій можна укласти в алгоритм.

                   


Поетапно виконуючи заплановане, ми прийшли до певних результатів власної конкурентоспроможності:

 

з/п

Учитель

Захід

Результат

Районний етап

Обласний етап

Всеукраїнський етап

1.

Соловйова М.В.

Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2015» (номінація українська мова та література)

І

місце

ІІІ

місце

 

2.

Соловйова М.В.

Всеукраїнська олімпіада з української мови та літератури

Солонська Н.

ІІ

місце

Солонська Н.

ІІІ

місце

 

3.

Соловйова М.В.

Міжнародний мовно-літературний конкурс студентської та учнівської творчості ім. Т.Г.Шевченка

Солонська Н.

Солонська О.

І

місце

Солонська Н.

ІV

місце

 

4.

Соловйова М.В.

Міжнародний конкур знавців української мови ім. П.Яцика

Солонська Н.

ІІ

місце

 

 

5.

Новосела Т.А.

Всеукраїнський конкурс «Об’єднаймося ж, брати мої!»

Солонська Н.

І

місце

Солонська Н.

ІІ

місце

 

6.

Новосела Т.А.

МАН, секціях «фольклористика»

 

Солонська Н.

І

місце

ІІ місце

7.

Даниленко Л.В.

МАН, секціях «українська мова»

 

Руденко Н.

І

місце

 

8.

Погоріла О.П.

Конкурс «Я - за єдину Україну» в номінації «поезія»

Проценко І.

ІІ

місце

 

 

9.

Солонська О.А.

Конкурс «Я - за єдину Україну» в номінації «проза»

 

ІІ

місце

 

 

Література

  1. Державний стандарт базової і повної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/often-requested/state-standards.
  2. Іващук Клавдія Олексіївна. Інформаційно-комунікаційні технології – як сучасний засіб навчання в освіті  - http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/informatsiino-komunikatsiini-tekhnologiyi--yak-suc.html
  3. Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / (Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик, О.А.Камінчук, М.П.Бондар, О.Б.Поліщук, М.М.Сулима, Л.П.Шабельникова, В.М.Садівська. Керівник проекту М.Г.Жулинський); за загальною редакцією Р.В.Мовчан. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.– 201 с.
  4. Уліщенко А. Комп’ютер для нас! Інтернет у роботі вчителя української мови та літератури // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. -2007. - № 2. – с. 45-50
Пошук
Годинник
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Корисні сайти

Освітній портал

Архів статей
Наша кнопка
         Вставте цей код на свій сайт
Хмаринка тегів
Наші гості
free counters

Copyright MyCorp © 2016