Організація та умови проведення
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2012»
На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489
«Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про всеукраїнський
конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
11 серпня 1995 року № 638 та рішення колегії Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту від 05.07.2011 № 1/4-19
у 2011/12
навчальному році всеукраїнський конкурс «Учитель року» відбудеться в таких
номінаціях: «Українська мова та література», «Біологія», «Іноземна мова»
(англійська), «Етика», «Фізична культура».
Всеукраїнський
конкурс «Учитель року – 2012» проводиться в три тури:
Ø
перший (районний, міський) – грудень
2011 року,
Ø
другий (республіканський – в
Автономній Республіці Крим, обласний, міський – у Києві та Севастополі) – лютий
2012 року,
Ø
третій всеукраїнський (заключний) – березень 2012 року (орієнтовно 14-23 березня) у містах:
·
Рівному –
«Українська мова та література»
·
Запоріжжі – «Біологія»
·
Одесі – «Іноземна мова» (англійська)
·
Хмельницькому – «Етика»
·
Луганську –
«Фізична культура».
Учасниками всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2012» (далі Конкурс) можуть бути вчителі –
громадяни України, які мають відповідну фахову освіту, викладають у
загальноосвітньому навчальному закладі предмет заявленої номінації та мають
стаж педагогічної роботи не менше 5
років.
Участь вчителів у Конкурсі здійснюється
на добровільних засадах.
Переможці першого туру Конкурсу беруть
участь у другому турі Конкурсу. За
підсумками другого туру Автономна
Республіка Крим, міста Київ та Севастополь визначають по одному учаснику в
кожній номінації для участі у третьому
(заключному) турі Конкурсу.
Реєстрація учасника третього
(заключного) туру Конкурсу здійснюється
за умови подання ним повного комплекту матеріалів, що містить:
1)
особисту заяву учасника на ім'я голови Центрального
оргкомітету, про участь у Конкурсі, якою підтверджує обізнаність з умовами проведення
Конкурсу (написана власноруч);
2)
анкету учасника Конкурсу встановленого зразка (додаток
1) (особистий підпис);
3)
лист-представлення Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських державних адміністрацій (обсяг – до 1 друкованої
сторінки);
4)
висновок відповідного закладу післядипломної педагогічної
освіти про педагогічну та методичну діяльність учасника конкурсу (обсяг - до 2
друкованих сторінок);
5)
опис власного педагогічного досвіду з розв'язання
проблеми, над якою працює вчитель, в якому мають бути розкриті індивідуальні
особливості роботи вчителя, сучасні та авторські форми й методи вирішення
проблеми (обсяг – до 5 друкованих сторінок) та презентацію власного
педагогічного досвіду в програмі Роwег Роіпt (15 слайдів) (додаток 2);
6)
розробки уроків різних типів (4-5 уроків) з повним
дидактичним забезпеченням, що розкриває специфіку системи роботи вчителя над
проблемою, сучасні підходи до вивчення відповідного навчального предмета
(електронний варіант);
7)
розробку одного позакласного заходу як практичне
підтвердження роботи над проблемою (електронний варіант);
8)
фотографії (одне кольорове фото розміром 9x14, та 4-5
сюжетних фотоматеріалів про педагогічну діяльність в електронному варіанті без
зменшення розміру);
9)
перелік публікацій вчителя (якщо такі є);
10) список використаної
літератури;
11) зміст матеріалів, наданих на Конкурс, із зазначенням сторінок.
Документи
оформляються відповідно до поданого вище переліку на паперових (крім уроків та
позакласних заходів) та електронних носіях.
Матеріали на паперових носіях, подаються в
одному примірнику зібраними в папку, а в електронному варіанті – на 1-2
компакт-дисках у пластиковому футлярі із зазначенням номінації, прізвища,
імені та по батькові учасника Конкурсу, а також міста (району), який він
представляє.
Не підлягають розгляду матеріали,
підготовлені з порушенням вимог щодо їх оформлення, а також ті, що надійшли із запізненням
Матеріали, надіслані на
Конкурс, не повертаються.
(Додаток 1)
АНКЕТА
учасника
всеукраїнського конкурсу «Учитель року»
1.
|
Прізвище, ім’я та по батькові
|
2.
|
Дата і
місце народження
|
3.
|
Повна домашня адреса з поштовим індексом,
телефон, e-mail
|
4.
|
Паспортні дані (серія, №, ким, коли виданий,
адреса реєстрації)
|
5.
|
Ідентифікаційний код
|
6.
|
Які навчальні заклади закінчили, у якому році,
спеціальність за дипломом
|
7.
|
Місце роботи (повна назва, адреса, телефон
закладу, e-mail)
|
8.
|
Стаж роботи: загальний,
|
|
у тому числі педагогічний:
|
9.
|
Кваліфікаційна категорія
|
10.
|
Звання
|
11.
|
Державні нагороди, відзнаки (обов’язково рік
нагородження)
|
12.
|
Класи, в яких викладаєте
|
13.
|
Мова викладання
|
14.
|
Проблема (тема), над якою працюєте
|
15.
|
Інноваційні форми роботи та технології, що
використовуються
|
16.
|
Навчальна література, якою користуєтесь при
підготовці до уроку
|
18.
|
Ваше педагогічне кредо
|
19.
|
Опишіть (у формі короткої замітки обсягом до
однієї сторінки) власний особистісний і педагогічний портрет
|
20.
|
Даю згоду на внесення інформації в базу даних та
публікацію матеріалів в періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням
|
21.
|
Підпис учасника
_____________________
Дата______________________
|
(Додаток 2)
Опис та
презентація власного досвіду
1.
В описі досвіду вчитель висвітлює проблему, над якою
працює, форми і методи її вирішення, розкриває індивідуальні особливості своєї
роботи.
2.
Опис досвіду подається в паперовому та електронному
вигляді. Електронний варіант виконується в Microsoft Word. Обсяг – до п’яти
друкованих сторінок.
3.
Готуючи опис досвіду,
можна скористатися такою послідовністю:
-
обґрунтування актуальності досвіду, його практична
значимість;
-
висвітлення основної ідеї досвіду, її інноваційна
значущість;
-
перелік наукових чи практичних досліджень, на яких
ґрунтується робота, наукові концепції та теорії яких авторів використовуються;
-
розкриття технологій реалізації провідної педагогічної
ідеї та її складових;
-
розкриття запропонованих інновацій щодо організації
навчально-виховного процесу;
-
аналіз результатів професійної діяльності, динаміка змін
якості навчальних досягнень учнів в оволодінні практичними уміннями і
навичками, розвиток інтересу до предмета тощо;
-
проблеми і труднощі, які виникають в процесі роботи, шляхи
їх подолання;
-
власна точка зору на зміст, форми, методи, прийоми,
засоби навчання учнів предмету, який він викладає.
4. Презентація досвіду виконується в програмі Microsoft
Power Point, обсяг презентації – до 15 слайдів.
При підготовці презентації
необхідно враховувати наступне:
-
матеріал слід викладати стисло з максимальним інформуванням
тексту, в чіткому порядку, без нагромаджень;
-
інформацію необхідно ретельно структурувати;
-
висновки, визначення, правила тощо подавати великим
планом, бажано ілюструвати фотографіями, малюнками, схемами;
-
другорядну інформацію слід вміщувати внизу сторінки;
-
для унаочнення інформації бажано використовувати
діаграми, схеми тощо;
-
графіки, схеми, малюнки, ілюстрації тощо повинні
органічно доповнювати текст, мати чіткі
пояснення;
-
рядок має містити 6 – 8 слів, а слайд 6 – 8 рядків;
-
загальний обсяг тексту не повинен перевищувати 50-ти слів;
-
заголовок має містити і великі, і малі літери;
-
слайди мають бути не надто яскравими, витримані в одному
стилі;
-
під кожним слайдом має бути підпис автора.
Координатор Конкурсу
Клясен Н.Л.
|